موسسه مهاجرتی زنگنه
Search
Close this search box.

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

دانشگاه‌های آمریکا به دلایل متعددی نظیر داشتن بهترین دانشگاه‌های جهان و ارائه رشته‌های تحصیلی متنوع، دانشجویان بین المللی را از سراسر جهان جذب می‌کنند. اگر دارای مدرک کارشناسی معتبر هستید و قصد تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا را دارید، در این مقاله یک نمای کلی جامع در مورد شروع دوره کارشناسی ارشد در آمریکا ارائه کرده‌ایم تا شما عزیزان درک واضحی از شرایط تحصیل در آمریکا داشته باشید. ما در موسسه مهاجرتی زنگنه با سال‌ها سابقه در حوزه مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف، بهترین پیشنهادات و روش‌های مهاجرت به آمریکا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما ارائه می‌دهیم.

دلایل تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

  • تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان
  • انتخاب از بین طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی
  • فرصت‌های تحقیقاتی و بهره مندی از مدرن‌ترین امکانات و تکنولوژی‌های روز
  • کسب دانش و تخصص از طریق روش‌های یادگیری به‌روز و پیشرفته
  • داشتن فرصت‌های شغلی بیشمار
  • بهره‌مندی از خدمات و حمایت‌های مناسب برای دانشجویان بین المللی
  • سبک زندگی دانشجویی پر جنب و جوش به دلیل تنوع فرهنگی

مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا به طور معمول بسته به دوره و رشته تحصیلی 2 سال طول می‌کشد. در حالی که برخی از دانشگاه‌ها برنامه‌های 1 ساله فشرده را نیز ارائه می‌دهند، مدت زمان استاندارد برای اتمام این مقطع در آمریکا، 2 سال تحصیلی است که شامل 4 ترم می‌شود. با این حال، گزینه‌های پاره وقت تا 4 سال نیز در دسترس هستند، که امکان برنامه‌ریزی منعطف‌تر را برایتان فراهم می‌کند، اما مدت زمان کلی اتمام این مقطع را افزایش می‌دهد. سعی کنید فاکتورهایی مانند الزامات دوره، مؤلفه‌های مربوط به تحقیق و پیشرفت فردی را در نظر بگیرید، زیرا می‌توانند بر طول مدت تحصیل شما تأثیر بگذارند.

مراحل تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

در اینجا راهنمای گام به گام اپلای کارشناسی ارشد در آمریکا را آورده‌ایم:

  1. تحقیق درمورد دانشگاه‌های آمریکا و انتخاب رشته مناسب

قبل از شروع پروسه درخواست، انجام تحقیق و شناسایی دانشگاه‌ها و انتخاب رشته مناسب در زمینه مورد علاقه خود ضروری است. عواملی مانند رنکینگ دانشگاه، تخصص اساتید و موقعیت مکانی همگی نقش مهمی در تعیین دانشگاه مناسب برای اهداف علمی و شخصی شما دارند. برای محدود کردن گزینه‌های خود با استفاده از منابعی مانند وب‌ سایت‌های دانشگاه و بررسی رنکینگ‌های جهانی شروع کنید و رشته‌ای را انتخاب کنید که با پیشینه تحصیلی و اهداف تحصیلی شما همسو است.

  • آگاهی از شرایط پذیرش دانشگاه انتخابی

برای افزایش شانس پذیرش در دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های آمریکا، آگاهی از شرایط پذیرش و برآورده کردن معیارهای لازم، بسیار مهم است. این الزامات معمولا شامل ارائه مدارک تحصیلی، شرکت در آزمون‌های استاندارد، گذراندن دوره‌های پیش نیاز، اثبات تمکن مالی کافی و موارد دیگر می‌شود. صلاحیت خود را با مقایسه مدارک خود با شرایط ذکر شده در وب سایت دانشگاه مدنظر ارزیابی کنید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. علاوه بر این، به مهلت‌های درخواست (ددلاین) توجه زیادی داشته باشید، زیرا از دست دادن آن ممکن است منجر به رد صلاحیت و درخواست شما شود.

  • آماده کردن مدارک و اسناد مورد نیاز

هنگام درخواست برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه انتخابی خود، باید مدارک لازم را ارائه دهید. این مدارک معمولا شامل مدارک هویتی، مدارک تحصیلی، مدرک زبان، رزومه و موارد دیگر می‌شود که در ادامه بررسی کرده‌ایم.

  • تکمیل فرم درخواست دانشگاه و پرداخت هزینه درخواست

فرم‌های درخواست بین دانشگاه‌ها متفاوت است، اما اکثر آنها از شما اطلاعات شخصی به همراه نمرات تحصیلی و سابقه شغلی را می‌خواهند. در هر بخش پاسخ‌های کامل بدهید، اما سعی کنید پاسخ شما همیشه مختصر باشد. فراموش نکنید که باید سایر مدارک لازم را در کنار فرم تکمیل‌شده آپلود کنید و هزینه درخواست را پرداخت کنید. تکمیل فرم درخواست به موقع و دقیق، با رعایت تمام دستورالعمل‌ها مهم است.

  • آماده شدن برای مصاحبه (در صورت نیاز)

معمولا درصد کمی از افرادی که برای دوره کارشناسی ارشد درخواست می‌کنند، برای شرکت در مصاحبه انتخاب می‌شوند. این مصاحبه برای تشخیص صلاحیت شما برای رشته مدنظرتان است و اینکه آیا برای این دوره مناسب هستید یا خیر. بهتر است از قبل برای مصاحبه آماده شوید. در مورد دانشگاه و رشته مورد درخواست تحقیق کنید و در نظر بگیرید که بعد از آن می‌خواهید چه شغلی را دنبال کنید. در نهایت، چند سوال برای مصاحبه کننده خود آماده کنید تا مشارکت و اشتیاق خود را نشان دهید.

به محض اینکه از دانشگاه مورد نظر پذیرش خود را دریافت کردید، می‌توانید درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا را شروع کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی، مدارک هویتی، مدرک زبان و همچنین اثبات تمکن مالی بسیار مهم است. در صورت دریافت ویزای تحصیلی آمریکا می‌توانید به آمریکا آمده و تحصیل خود را آغاز کنید.

شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد آمریکا

دانشگاه‌های آمریکا معمولا هنگام بررسی درخواست‌های پذیرش از ارزیابی جامع‌تری استفاده می‌کنند. این به این معنی است که اعضای پذیرش دانشگاه‌ها ممکن است بر عواملی فراتر از مدارک تحصیلی، مانند تجربه کاری و دستاوردهای مهم تحصیلی تاکید بیشتری داشته باشند تا بتوانند درک جامعی از پتانسیل و مناسب بودن شما برای تحصیل رشته مورد نظر به دست آورند. علاوه بر این، از آنجایی که برنامه‌های تحصیلات تکمیلی تخصصی‌تر از دوره‌های کارشناسی هستند، ظرفیت پذیرش آنها محدودتر است و متقاضیان با دقت بیشتری ارزیابی می‌شوند.

به طور کلی، شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد آمریکا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مدرک کارشناسی

شرط معمول برای اپلای و تحصیل فوق لیسانس در آمریکا داشتن مدرک کارشناسی یا همان لیسانس در رشته‌ مرتبط است. برخی از دانشگاه‌های آمریکا ممکن است به شما اجازه ثبت نام بدون داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط را نیز بدهند. همچنین برای پذیرش از اکثر دانشگاه‌های آمریکا حداقل معدل (GPA) شما در مقطع کارشناسی معمولا باید 3.0 یا بالاتر (از 4.0) باشد.

  • ریزنمرات تحصیلی

ریز نمرات تحصیلی شامل سوابق تحصیلی قبلی شما، از جمله عملکرد تحصیلی، نمرات، و هر مدرکی است که کسب کرده‌اید. ارائه ریز نمرات تحصیلی برای تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا الزامی است.

  • آزمون مهارت زبان انگلیسی

اکثر برنامه‌ها در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و تسلط کافی به زبان برای اطمینان از اینکه می‌توانید فعالانه در کلاس شرکت کنید، مهم است. انواع مختلفی از آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی وجود دارد، اما رایج‌ترین آنها آزمون IELTS و آزمون TOEFL است. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل کارشناسی ارشد معمولا 6.5 است، اما بین 6 تا 7 متغیر است. حداقل نمره تافل معمولا حدود 90 است، اما می‌تواند بین 80 تا 100 متغیر باشد.

  • شرکت در آزمون‌های ورودی

آزمون‌های ورودی که باید شرکت کنید به دانشگاهی که برای آن درخواست می‌دهید، رشته تحصیلی شما و سایر شرایط درخواست دانشگاه بستگی دارد. به طور کلی این آزمون‌های ورودی عبارتند از:

  • آزمون GRE: برای دانشجویانی است که قصد دارند در رشته‌های مرتبط با هنرهای آزاد مانند فلسفه، جامعه شناسی، ادبیات، روانشناسی و غیره تحصیل کنند.  GRE استدلال کلامی، استدلال کمی و مهارت‌های نوشتاری تحلیلی شما را ارزیابی می‌کند.
  • آزمون GMAT: برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که می‌خواهند برای برنامه‌های تجاری مانند کارشناسی ارشد حسابداری، مدیریت، مدیریت منابع انسانی و غیره درخواست دهند. آزمون GMAT چهار حوزه را شامل می‌شود: نوشتن تحلیلی، استدلال یکپارچه، استدلال کلامی و استدلال کمی.
  • آزمون LSAT: اگر می‌خواهید در دانشکده حقوق یا علوم سیاسی تحصیل کنید، آزمون پذیرش دانشکده حقوق LSAT یک الزام اجباری در بسیاری از این دانشگاه‌ها است. این آزمون استاندارد، مهارت شما را با نوشتن تحلیلی، درک مطلب، و استدلال کلامی و منطقی ارزیابی می‌کند.
  • تست MCAT: دانشجویانی که می‌خواهند وارد دانشکده پزشکی در آمریکا شوند، باید در آزمون پذیرش کالج پزشکی (MCAT) شرکت کنند و نمره مورد قبول دانشگاه را کسب کنند.

از آنجایی که بسیاری از این آزمون‌های استاندارد بین‌المللی به زمان قابل توجهی برای مطالعه، تکمیل و دریافت نتیجه نیاز دارند، مهم است که از قبل، الزامات هر آزمون را بیابید و مهلت‌های درخواست را رعایت کنید.

  • انگیزه نامه (SOP)

انگیزه نامه (SOP) اساسا یک مقاله کاربردی است که به شما این فرصت را می‌دهد تا اهداف علمی و حرفه‌ای، تجربیات مربوطه، دستاوردهای زندگی و تناسب آنها با برنامه کارشناسی ارشد انتخابی خود را به نمایش بگذارید. انگیزه نامه به اعضای پذیرش دانشگاه درک بهتری از شخصیت شما ارائه می‌دهد.

توجه داشته باشید که انگیزه نامه یکی از مهم‌ترین مدارک برای درخواست کارشناسی ارشد است و باید صداقت، تعهد و اشتیاق شما را نشان دهد. سعی کنید به محدودیت کلمات مورد نیاز برای نوشتن انگیزه نامه توجه زیادی داشته باشید و مطمئن شوید که آن را رعایت می‌کنید و در عین حال اهداف خود را نیز به طور واضح بیان کنید.

  • توصیه نامه (LOR)

توصیه نامه یک مدرک مکتوب از فردی است که با او کار کرده‌اید یا تحت نظر او مطالعه کرده‌اید. این نامه جنبه‌های مختلفی از ویژگی‌های شخصی شما، مانند مهارت‌ها، دانش، تجربیات یا شخصیت شما را نشان می‌دهد. اگر توصیه نامه شما از طرف یک استاد یا مربی باشد، می‌تواند شامل عملکرد تحصیلی و رفتار شما در کلاس درس باشد. به طور معمول، توصیه نامه باید از طرف فردی باشد که دوست یا عضو خانواده شما نیست، و آنها باید از اختیارات کافی برای ارزیابی شما برخوردار باشند. یک توصیه نامه خوب می‌تواند به شما کمک کند در بین سایر متقاضیان متمایز شوید. برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا معمولاً به 2 تا 3 توصیه نامه از طرف اساتید یا کارفرمایان قبلی خود نیاز دارید.

  • مقاله (در صورت نیاز)

برخی از دانشگاه‌های آمریکا ممکن است از شما بخواهند که مقاله‌ای در مورد یک موضوع خاص بنویسید، یا ممکن است به شما اجازه دهند که موضوع خود را از بین چندین گزینه انتخاب کنید. هدف اصلی این مقالات ارزیابی دانش و درک شما از موضوع مورد نظر، در کنار ارزیابی مهارت شما در نوشتن و انتقال افکار و عقایدتان به دیگران است.

  • رزومه و سابقه کار

برای تحصیل برخی از دوره‌های پیشرفته یا تخصصی در آمریکا ممکن است نیاز باشد که تجربیات کاری خود را به صورت رزومه ارائه دهید. در نظر داشته باشید که سوابق کاری برای هر رشته و دانشگاهی می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، در حالی که برای تحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی در یک دانشگاه ممکن است به 3 سال تجربه حرفه‌ای نیاز داشته باشید، برای تحصیل همین رشته در دانشگاه دیگر ممکن است با 2 سال سابقه کاری یا حتی بدون تجربه شغلی قبلی پذیرش بگیرید.

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

در اینجا چک لیستی از مدارکی که برای درخواست تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا نیاز دارید، آورده‌ایم:

  • مدرک کارشناسی ارشد
  • ریز نمرات رسمی
  • 2 الی 3 توصیه نامه
  • رزومه / CV
  • فرم درخواست تکمیل شده
  • انگیزه نامه
  • نمرات آزمون استاندارد (GRE، GMAT) در صورت نیاز
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی (TOEFL/IELTS)
  • مدارک مالی یا اثبات تمکن مالی
  • پاسپورت معتبر یا سایر مدارک شناسایی

در نظر داشته باشید که تمام مدارک مورد نیاز با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی شما می‌تواند جامع‌تر باشد.

معادل سازی مدارک برای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

برای تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا باید مدارک خود را به منظور اعتبارسنجی، معادل سازی کنید. زیرا مدارک تحصیلی و گواهینامه‌هایی که از کشور خود دریافت کرده‌اید می‌توانند طبقه‌بندی‌های متفاوتی داشته باشند، و از طریق معادل سازی، اعتبار و سطح مدارک تحصیلی شما بررسی می‌شود. معادل سازی مدارک به دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا کمک می‌کند تا صلاحیت‌های علمی و حرفه‌ای لازم شما برای ثبت‌نام در دوره‌ای که درخواست داده‌اید را به طور دقیق‌تر ارزیابی کنند. به بیان دیگر، ارزیابی و معادل سازی مدارک، مقایسه دستاوردهای تحصیلی شما با استانداردهای کشور آمریکا است.

در آمریکا، موسسات ارزیابی و معادل سازی مختلفی وجود دارند که اعتبارسنجی و تاییدیه مدارک تحصیلی شما را انجام می‌دهند، اما شناخته‌شده‌ترین آنها موسسه WES (مخفف World Education Services) است. پروسه ارزیابی و معادل سازی WES به صورت ساده شامل 3 مرحله زیر است:

  1. درخواست خود را از طریق سایت https://www.wes.org/ ارسال کنید و شماره مرجع WES خود را دریافت کنید.
  2. مدارک مورد نیاز را بررسی کرده و آنها را ارسال کنید. به یاد داشته باشید که شماره مرجع WES خود را وارد کنید.
  3. پس از تایید مدارک شما، گزارش اعتبارسنجی آن به دانشگاه مورد نظر شما ارسال می‌شود.

بهترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل کارشناسی ارشد

در جدول زیر اسامی 20 دانشگاه برتر آمریکا در سال 2024 را بر اساس رنکینگ آموزش عالی تایمز، QS و ARWU آورده‌ایم:

نام دانشگاهنام دانشگاه به انگلیسیرتبه بر اساس THE  در سال 2024رتبه بر اساس QS در سال 2024رتبه بر اساس ARWU در سال 2023
دانشگاه استنفوردStanford University252
موسسه فناوری ماساچوستMassachusetts Institute of Technology313
دانشگاه هارواردHarvard University441
دانشگاه پرینستونPrinceton University6176
موسسه فناوری کالیفرنیاCalifornia Institute of Technology7159
دانشگاه کالیفرنیا، برکلیUniversity of California, Berkeley9105
دانشگاه ییلYale University101611
دانشگاه شیکاگوUniversity of Chicago131010
دانشگاه جان هاپکینزJohns Hopkins University152816
دانشگاه پنسیلوانیاUniversity of Pennsylvania161214
دانشگاه کلمبیاColumbia University17238
دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلسUniversity of California, Los Angeles182913
دانشگاه کرنلCornell University201312
دانشگاه میشیگان-آن آربورUniversity of Michigan-Ann Arbor233326
دانشگاه کارنگی ملونCarnegie Mellon University2452150 – 101
دانشگاه واشنگتنUniversity of Washington256318
دانشگاه دوکDuke University265734
دانشگاه نیویورکNew York University273828
دانشگاه نورث وسترنNorthwestern University286230
دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگوUniversity of California, San Diego345319

توجه به این نکته مهم است که رتبه‌بندی نباید تنها عامل تعیین‌کننده در انتخاب دانشگاه باشد، اما راه خوبی برای به دست آوردن یک ایده کلی از شهرت و کیفیت علمی دانشگاه است. برای انتخاب دانشگاه برتر علاوه بر درنظر گرفتن رنکینگ، می‌توانید برنامه‌های کارشناسی ارشد موجود، تخصص اعضای هیئت علمی، امکانات و فرصت‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها را بررسی کنید.

محبوب ترین رشته های تحصیلی کارشناسی ارشد در آمریکا

محبوب‌ترین رشته های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا معمولا رشته‌های STEM هستند، که شامل رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات می‌شود. علاوه بر این، امروزه رشته‌های زیر نیز محبوبیت زیادی بین دانشجویان دارند:

  • زیست شناسی
  • رفتار سازمانی
  • علوم انسانی
  • علوم کامپیوتر
  • بازاریابی
  • مدیریت کسب و کار
  • تجزیه و تحلیل کسب و کار
  • علوم کشاورزی
  • هنر
  • داروسازی
  • علوم داده
  • هوش مصنوعی

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا اغلب بیشتر از اروپا است. همچنین، دانشگاه‌های خصوصی آمریکا معمولا شهریه بیشتری نسبت به دانشگاه‌های دولتی دریافت می‌کنند و معمولا نرخ واحدی برای دانشجویان داخلی و بین‌المللی دارند. دانشگاه‌های دولتی آمریکا نرخ پایین‌تری برای دانشجویان خود و نرخ بالاتری برای دانشجویان بین المللی در نظر می‌گیرند. به طور کلی شهریه تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا با توجه به رشته و دانشگاه می‌تواند از 20،000 تا 80،000 دلار در سال متغیر باشد.

بسته به جایی که تصمیم به تحصیل در آمریکا را دارید، هزینه زندگی نیز می‌تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. مناطق حومه‌ای در جنوب و غرب میانه به طور کلی کمترین هزینه را دارند و مراکز شهری بزرگ مانند شهر نیویورک مستلزم هزینه‌های بسیار بالاتری هستند. هزینه تخمینی زندگی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی حدود 10،000 تا 25،000 دلار در سال است که به طور متوسط ماهانه حدود 1،000 تا 2،000 دلار می‌شود.

بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد در آمریکا

اگر رویای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در سرزمین فرصت‌ها (کشور آمریکا) دارید، اما نگران هزینه‌های بالای تحصیل در این کشور هستید، می‌توانید با دریافت انواع بورسیه‌ها و کمک‌های مالی، تحصیل خود در این کشور را تضمین کنید. انواع مختلفی از بورسیه‌های تحصیلی در آمریکا در دسترس هستند که در اینجا برخی از اصلی‌ترین آنها را معرفی کرده‌ایم:

  • بورسیه‌های مبتنی بر شایستگی: این نوع بورسیه به دانشجویانی اعطا می‌شود که برتری علمی خود را نشان دهند.
  • بورسیه‌های مبتنی بر نیاز مالی:  این بورسیه برای دانشجویانی است که می‌توانند نیاز مالی خود را از طریق درآمد کم خانواده ثابت کنند.
  • بورسیه های خاص کشورها: به دانشجویان برخی از کشورها، به ویژه کشورهای در حال توسعه ارائه می‌شود.
  • بورسیه‌های تحصیلی رشته‌های خاص: اغلب برای کسانی که تصمیم به مطالعه رشته‌های خاصی مانند رشته‌های STEM دارند در دسترس است.
  • بورسیه های تحصیلی با بودجه دولتی: در برخی شرایط، دولت آمریکا به دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کمک مالی می‌کند.
  • بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه‌ها: دانشگاه‌های آمریکا به دانشجویان واجد شرایطی که پذیرش گرفته‌اند، بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند.
  • بورسیه‌های تحصیلی با بودجه خصوصی: این نوع بورسیه را می‌توان از شرکت‌ها یا موسسات خیریه دریافت کرد.
  • بورسیه‌های فول فاند: بورسیه فول فاند رویای هر دانشجوی کارشناسی ارشد در آمریکا است. این بورسیه تمام هزینه‌های تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهد و شامل کمک هزینه زندگی نیز می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت انواع بورسیه‌های تحصیلی آمریکا و شرایط لازم برای دریافت آن می‌توانید از مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی زنگنه راهنمایی و مشاوره بگیرید.

کار دانشجویی کارشناسی ارشد در آمریکا

انجام کار دانشجویی در آمریکا به شرطی که در یک برنامه تمام وقت یکی از دانشگاه‌های آمریکا ثبت نام کرده باشید و ویزای دانشجویی F-1 آمریکا را داشته باشید، امکان پذیر است و می‌توانید در حین تحصیل به صورت پاره وقت و تمام وقت کار کنید. با این حال، محدودیت‌های زیادی در مورد نوع کاری که می‌توانید انجام دهید، وجود دارد. برای مثال، در سال اول تحصیل فقط می‌توانید تا 20 ساعت در هفته در یک موقعیت شغلی در داخل دانشگاه کار کنید و  اجازه کار در خارج از دانشگاه را ندارید. شما می‌توانید در سال‌های بعدی خارج از دانشگاه به دو صورت زیر کار کنید:

  • آموزش عملی اختیاری (OPT): OPT به شما این امکان را می‌دهد که در یک حرفه مرتبط با رشته تحصیلی خود برای یک دوره یک ساله کار کنید. شما می‌توانید انتخاب کنید که OPT را در حین تحصیل یا بعد از دوره خود تکمیل کنید.
  • آموزش عملی درسی (CPT): CPT به شما این امکان را می‌دهد که مستقیما مرتبط با رشته تحصیلی خود، به عنوان مثال از طریق یک دوره کارآموزی یا به عنوان بخشی از یک برنامه Co-op، استخدام شوید. معمولا فقط در صورتی می‌توانید گزینه CPT را داشته باشید که بخشی از دوره شما باشد.

فرصت های شغلی CPT به صورت تمام وقت هستند، در حالی که مشاغل OPT فقط می‌توانند تا 20 ساعت در هفته باشند. همچنین  CPT و OPT امکان تجربه کار با حقوق و دستمزد را فراهم می‌کنند. با این حال، شما می‌توانید کار داوطلبانه یا کارآموزی بدون حقوق را نیز انجام دهید، البته در صورتی که به رشته تحصیلی شما مرتبط باشد.

اقامت آمریکا بعد از تحصیل کارشناسی ارشد

اگر با ویزای تحصیلی F-1 در آمریکا تحصیل می‌کنید، پس از اتمام دوره تحصیلی خود، 60 روز فرصت دارید تا کشور آمریکا را ترک کنید، یا ویزای جدید دریافت کنید و یا اقامت خود را در این کشور تأیید کنید. اگر تمایل دارید که پس از اتمام برنامه کارشناسی ارشد خود در آمریکا بمانید، اولین امکانی که باید در نظر بگیرید برنامه آموزش عملی اختیاری (OPT) است، زیرا کشور آمریکا هیچ نوع ویزای کار پس از تحصیل به دانشجویان بین المللی ارائه نمی‌دهد. همانطور که در بالا توضیح دادیم، می‌توانید انتخاب کنید که OPT را در طول تحصیل یا بعد از دوره خود تکمیل کنید. اگر بعد از دوره تحصیل خود بگذرانید، ویزای دانشجویی خود را یک سال دیگر تمدید کرده‌اید.

شما همچنین می‌توانید انتخاب کنید که بخشی از OPT را در حین تحصیل و بخشی از آن را پس از فارغ‌التحصیلی تکمیل کنید. به عنوان مثال، اگر در طول دوره تحصیلی خود به مدت یک سال به صورت پاره وقت (20 ساعت در هفته) کار می‌کردید، شش ماه OPT برای استفاده از دوره بعد از فارغ التحصیلی برای شما باقی می‌ماند. فارغ التحصیلان برخی رشته‌های STEM می‌توانند برای تمدید دو ساله دوره OPT خود درخواست دهند. بعد از گذراندن دوره OPT می‌توانید برای ویزای کار موقت یا دائم آمریکا درخواست دهید.

سخن پایانی

کشور آمریکا با ارائه سیستم آموزشی باکیفیت و دانشگاه‌های معتبر بین المللی، مقصد تحصیلی اصلی دانشجویان بین‌المللی است. این کشور دارای موسسات آموزش عالی متعددی است که بیش از صدها برنامه کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی در رشته‌های متعدد ارائه می‌دهند. مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های آمریکا به شما کمک می‌کند تا مهارت‌ها و دانش خود را به عنوان یک متخصص افزایش دهید و قدم بعدی در حرفه خود را بردارید یا تحصیل خود را در زمینه جدیدی آغاز کنید.

با کمک مشاوران موسسه مهاجرتی زنگنه، می‌توانید برای درخواست تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا اقدام کنید و در هر مرحله از پشتیبانی ما بهره مند شوید. کارشناسان حقوقی این مجموعه در ایران و کشورهای مقصد این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می آورند که بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به اهداف مهاجرتی خود دست پیدا کنید.

سوالات متداول

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا چند سال است؟

دو سال. اتمام دوره‌های کارشناسی ارشد در آمریکا معمولا دو سال طول می‌کشد، اما بازه زمانی می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. بسته به برنامه تحصیلی شما و اینکه آیا به صورت تمام وقت یا پاره وقت به دانشگاه می‌روید، ممکن است زمان کمتر یا بیشتری طول بکشد.

حداقل معدل GPA برای تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا چند است؟

برای پذیرش از اکثر دانشگاه‌های آمریکا حداقل معدل (GPA) شما در مقطع کارشناسی معمولا باید 3.0 یا بالاتر (از 4.0) باشد.

آیا تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا خوب است؟

بله، اولین و عمده ترین دلیل این است که برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان در کشور آمریکا واقع شده‌اند و رشته‌های تحصیلی متنوعی را در این مقطع ارائه می‌دهند.

برای اپلای کارشناسی ارشد در آمریکا چه مدرک زبانی نیاز است؟

انواع مختلفی از آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی وجود دارد، اما رایج‌ترین آنها آزمون IELTS و آزمون TOEFL است. حداقل نمره آیلتس برای تحصیل کارشناسی ارشد معمولا 6.5 است، اما بین 6 تا 7 متغیر است. حداقل نمره تافل معمولا حدود 90 است، اما می‌تواند بین 80 تا 100 متغیر باشد.

آیا پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های آمریکا سخت است؟

بله، دانشگاه‌های آمریکا معمولا هنگام بررسی درخواست‌های پذیرش از ارزیابی جامع‌تری استفاده می‌کنند و عواملی فراتر از مدارک تحصیلی، مانند تجربه کاری و دستاوردهای مهم تحصیلی را درنظر می‌گیرند. علاوه بر این، از آنجایی که برنامه‌های تحصیلات تکمیلی تخصصی‌تر از دوره‌های کارشناسی هستند، ظرفیت پذیرش آنها محدودتر است و متقاضیان با دقت بیشتری ارزیابی می‌شوند.

آیا می‌توانم رایگان در آمریکا کارشناسی ارشد بخوانم؟

بله از طریق بورسیه تحصیلی فول فاند. بورسیه فول فاند رویای هر دانشجوی کارشناسی ارشد در آمریکا است. این بورسیه تمام هزینه‌های تحصیل دانشجو را پوشش می‌دهد و شامل کمک هزینه زندگی نیز می‌شود.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا چقدر است؟

به طور کلی شهریه تحصیلی کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های آمریکا با توجه به رشته و دانشگاه می‌تواند از 20،000 تا 80،000 دلار در سال متغیر باشد. هزینه تخمینی زندگی در آمریکا برای دانشجویان بین المللی حدود 10،000 تا 25،000 دلار در سال است که به طور متوسط ماهانه حدود 1،000 تا 2،000 دلار می‌شود.

آیا حین تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در آمریکا می‎توانم کار کنم؟

بله، انجام کار دانشجویی در آمریکا به شرطی که در یک برنامه تمام وقت یکی از دانشگاه‌های آمریکا ثبت نام کرده باشید و ویزای دانشجویی F-1 آمریکا را داشته باشید، امکان پذیر است و می‌توانید در حین تحصیل به صورت پاره وقت و تمام وقت کار کنید. با این حال، محدودیت‌های زیادی در مورد نوع کاری که می‌توانید انجام دهید، وجود دارد.

آیا پس از تحصیل کارشناسی ارشد در آمریکا می‌توانم در این کشور کار کنم؟

اگر تمایل دارید که پس از اتمام برنامه کارشناسی ارشد خود در آمریکا بمانید، اولین امکانی که باید در نظر بگیرید برنامه آموزش عملی اختیاری (OPT) است، زیرا کشور آمریکا هیچ نوع ویزای کار پس از تحصیل به دانشجویان بین المللی ارائه نمی‌دهد. بعد از گذراندن دوره OPT می‌توانید برای ویزای کار موقت یا دائم درخواست دهید.

این مطلب براتون مفید بود؟

0 / 5. تعداد رای: 0

امتیازی ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *